Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در مراسم تجلیل از عوامل مجموعه تلویزیونی «گاندو ۲» با قدردانی از عوامل ساخت و پخش این سریال امنیتی – اطلاعاتی، کارگردانی و فیلمنامه این اثر را قوی توصیف کرد و بخشی از این قوت را ناشی از سوژه‌ای دانست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رسانه ملی در میان گذاشت و از تحقیق برای نگارش متن فیلمنامه حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی عسکری با تاکید براینکه همه بازیگران این سریال در این مجموعه نمایشی خوش درخشیدند، گفت: جوانانی که در نقش جوانان انقلابی نقش‌آفرینی کردند، فضای جدیدی را برای قشر جوان به نمایش درآوردند.

وی با بیان دشواری‌های سریال‌سازی درباره موضوعات تاریخ معاصر، گریزی به برخی دشواری‌ها در ساخت و پخش سریال «گاندو ۲» زد و با اشاره به برخی تلاش‌ها برای جلوگیری از پخش آن تصریح کرد: با توجه به اینکه «گاندو ۲» کار فاخر، ارزشمند، جدید و شجاعانه‌ای بود، باید پایش می‌ایستادیم؛ به لطف الهی کار موفقی هم در تاریخ سریال‌سازی و سینمایی ایران شد و بنیان جدیدی ایجاد کرد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تاثیرگذاری ساخت مجموعه‌های نمایشی و سریال در صداوسیما بر ضرورت مقابله با هنر مبتذل تاکید و تصریح کرد: هنر مبتذل عامل نابودی اخلاق و شخصیت انسان و رهاورد غربی‌هاست. دشمنان روی هنر مبتذل سرمایه گذاری می‌کنند و یکی از بدترین شیوه‌های نفوذ از طریق فرهنگ است و به همین خاطر، باید روی هنر متعهد انقلابی و مفید، بیشتر متمرکز شویم.

علی عسکری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) تاکید کرد: گرچه اکنون از منظر جنگ سخت، در صلح مقتدرانه به سر می‌بریم، اما در جنگ نرم در اوج عملیات هستیم و در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای این جنگ داغ و فعال است.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای نوین نفوذ، نفوذ فرهنگی است، تصریح کرد: گرچه در مورد «گاندو ۲» با اعتراضاتی مواجه بودیم و این اعتراضات بدون توجه به این بود که این مجموعه نمایشی، درام است و لزوماً نباید مبتنی بر واقعیت باشد؛ اما باید در نظر داشت که این مجموعه نمایشی، کاری انقلابی، درست و روشنگر بود به طوری که هم برای مردم و هم برای مدیران محل عبرت و بصیرت شد.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: این سریال به خوبی نشان داد که دشمن چگونه برای اینکه افکار مدیران را تغییر دهد، بر ادراک آن‌ها اثر می‌گذارد و در میان آنها نفوذ و تفکرات آن‌ها را دستکاری کند و برای رسیدن به اهدافش هزینه‌های بسیاری انجام می‌دهد.

علی عسکری تاکید کرد: ویژگی بارز این سریال رعایت مثلث طلایی جهت، محتوا و جاذبه بود؛ به طوری که هم هدف‌گذاری درستی داشت، هم محتوای آن غنی بود و هم جاذبه نمایشی داشت.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به برخی فشارهای سیاسی بدلیل پخش سریال گاندو گفت: من سعی کردم به عنوان مدیر ارشد سازمان کمترین این فشارها به مدیران زیرمجموعه عوامل سریال منتقل شود و می‌توانم به جرات بگویم نسیمی از یک طوفان بزرگ برخی اوقات به شما منتقل می‌شد. اگر داستان‌های خود را از پشت صحنه سیاسی پخش این سریال بگویم قطعاً برای خودش سریال گاندویی خواهد شد.

رئیس رسانه ملی بر ضرورت ساخت سریال‌هایی با موضوع امنیتی و سیاسی تاکید و تصریح کرد: ما در رسانه ملی قطعاً این مسیر موفق را ادامه خواهیم داد تا سریال‌های معتبر و موفق‌تری در این زمینه ساخته شود.

مخاطبان به این گونه از سریال‌ها نیاز دارند

حمید شاه‌آبادی، معاون سیما هم در این مراسم با قدردانی از توجه رئیس رسانه ملی به حوزه فیلم و سریال، تلاش دست‌اندرکاران مجموعه «گاندو ۲» را برای تولید این مجموعه تلویزیونی ستودنی دانست.

وی برگزاری نشست تجلیل ازعوامل این سریال با ایام شهادت رئیسعلی دلواری، مبارز مشروطه‌خواه و رهبر قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای بریتانیا در دورهٔ جنگ جهانی اول را به فال نیک گرفت و گفت: فضای سریال «گاندو ۲» هم به نوعی با فضای اتفاقات آن روزگار قرابت داشت.

شاه‌آبادی با اشاره به استقبال نخبگان و عموم مردم از این مجموعه تلویزیونی که در گونه (ژانر) امنیتی – اطلاعاتی ساخته شد، گفت: استقبالی را که شاهد بودیم، نشان داد این گونه نیاز جدی مخاطبان است و چنین خلائی در عرصه فیلم و سریال باید پر شود.

سریال با جهت گیری روشن هیچ ابایی از طرح مسائل نداشت

علی فروغی مدیر شبکه ۳ سیما در این آئین با اشاره به اینکه این سریال حدود ۶۰ درصد مخاطب داشته که ۹۰ درصد از آن‌ها از سریال رضایت داشته‌اند، گفت: گروه‌های مردم با طیف‌های فکری مختلف این سریال را پسندیده‌اند و این آمار نشاندهنده قوت این اثر است و وقتی ارزش این اثر روشن می‌شود که سریال با جهت گیری روشن هیچ ابایی از طرح مسائل نداشت که به شکل هنرمندانه و مردم پسند در این سریال مطرح شد.

وی افزود: اگر خواست مردم را خوب و هنرمندانه بیان کنیم با اقبال مخاطب همراه خواهیم شد. فروغی با بیان اینکه سریال «گاندو» در بین اهالی هنر اعتماد به نفس ایجاد و فصل جدیدی برای تولید این گونه از آثار ایجاد کرده است از سازندگان این اثر قدردانی کرد.

مدیر شبکه سه سپس با اشاره به حمایت‌های ریاست سازمان از پخش این سریال گفت: با وجود همه سختی‌ها در پخش این سریال و برخی صحبت‌ها، این سریال با اشراف ریاست سازمان و حمایت‌های ایشان پخش شد و مورد توجه مردم قرار گرفت و حمایت‌های آقای علی عسکری در «گاندو» یک و دو به معنای واقعی بی نظیر بود.

گفتمانی جدید از نوع «گاندو»

مجتبی امینی تهیه کننده این سریال نیز با بیان اینکه این سریال گفتمان جدیدی در جامعه ایجاد کرده است اظهار کرد: سریال «گاندو» مطالبه‌ای در بدنه جامعه و گفتمانی جدید ایجاد کرده که با این گفتمان چراغی جدید روشن شده و دیگر خاموش نخواهد شد.

وی با بیان سختی کار در ساخت این گونه از آثار نمایشی گفت: وقتی صحبت از نفوذ در بدنه جامعه در حوزه‌های اجتماعی اقتصادی معیشتی و سیاسی می‌شود ادامه دادن کار سخت است و همین نفوذ پیشرفت کار را با مشکل مواجه می‌کند.

امینی با اشاره به اینکه پیش از ساخت این سریال جای تولید اینگونه از سریال‌ها که گونه امنیتی و سیاسی داشت خالی بود افزود: باید ساخت اینگونه سریالها با قوت ادامه یابد تا مردم و مسئولان نسبت به مسئله نفوذ هوشیاری خود را حفظ کنند. این گونه از سریال‌ها در دنیا ساخته می‌شود اما در کشور ما شرایط این کارقبلا نبود. همین امر موجب شد مقاومت‌هایی ایجاد شود چراکه چندان ظرفیت نقد در دولت وقت وجود نداشت و مسئولان با آن درگیر شده بودند که کار را سخت کرده بود.

وی افزود: امروز این گفتمان شکل گرفته و سطح توقع مردم هم بالا رفته است و انتظار دارند کار در فصل‌های آتی قوی‌تر و بهتر ارائه شود.

امینی همچنین با اشاره به مخاطرات کار در شرایط کرونایی برای عوامل سریال گفت: عوامل سریال در این شرایط از جان مایه گذاشتند که ارزش کارشان کمتر از پرستاران و کادر درمان نیست؛ چراکه می‌کوشند با ایجاد لحظات مفرح و امید آفرینی کمی از بار تحمل بیماری بر دوش مردم بکاهند.

جواد افشار کارگردان سریال، «گاندو» را صدای مردم، صدای منتقدان و مطالبه گران خواند و گفت: سریال «گاندو» این تصور را که رسانه ملی از مردم فاصله گرفته است از بین برد و نشان داد صداوسیما در کنار مردم است و مطالباتشان را بیان می‌کند. این سریال نشان داد که مطالبات مردم در یک اثر نمایشی هم می‌تواند مطرح شود ضمن اینکه به جنبه‌های زیبایی‌شناسانه و هنری هم بپردازد.

پژوهش و مطالعه پشتوانه محتوا

آرش قادری نویسنده سریال نیز با بیان اینکه بخش مهمی از دوران کار حرفه‌ای ام را در «گاندو» سپری کرده‌ام، بیان کرد: حدود ۸ ماه درگیر پژوهش و جمع آوری مطالب بودم و کتاب‌ها، مقالات و گزارش‌های بسیار ی خواندم و تلاش کردم آنچه می‌نویسم نظر شخصی ام نباشد و آن چیزی باشد که در قوه قضائیه به آن پرداخته و رأی آن مشخص شده باشد. حاصل این کار، ایجاد حس مطالبه گری در مردم در این زمینه بود و ما کوشیدیم این حس را تقویت کنیم که چرایی مسائلشان را از ساختار بپرسند.

از پیشرفت‌های ایران سریال می‌سازیم

مهدی نقویان مدیرعامل موسسه شهید آوینی نیز با بیان اینکه هر چه پیش می‌رویم فشار بر روی رسانه ملی زیاد می‌شود گفت: برخی از مخالفان از واژه رسانه میلی استفاده می‌کنند؛ از نظر من هم رسانه ملی رسانه میلی است ولی میلش به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و مردم است.

نقویان با بیان اینکه امیدوارم سریال «گاندو» تلویزیون را در تولید سریال یک قدم به پیش ببرد از اهتمام موسسه شهید آوینی بر تولید سریال‌هایی با موضوع پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف سختن گفت و اعلام کرد: این مؤسسه اکنون در حوزه پیشرفت‌های پزشکی و علمی طرح‌هایی را در حال بررسی دارد که تولید سریالی با موضوع تولید واکسن کرونا از این دسته است و به زودی تولید می‌شود.

گلایه از نبود «گاندو» در جشنواره سیما

خسرو شهراز بازیگر نقش دکتر شهیدی در این سریال گفت: از کارگردان سریال که فضایی را برای بازیگران به وجود اوردند که پر از آرامش و تمرکز بود تشکر می‌کنم و ما توانستیم به درستی به نقشمان بپردازیم.

محمد مختاری بازیگر نقش ابراهیم شریف در سریال «گاندو ۲» هم گفت: با ۳۰ سال سابقه کار، بعد از سال‌ها یک نقش منفی بازی کردم. ایفای این نقش نوعی پوست اندازی برای من بود. من خیلی نقش مثبت بازی کرده‌ام و پیشنهادهایی هم داشتم که قبول نکردم. امیدوارم بعد از سریال گاندو، بیشتر شاهد چنین نقش‌هایی باشم.

شهرام قائدی هم عنوان کرد: «گاندو» برای من خیر و برکت داشت و دوست داشتم که این نقش را بازی کنم. من از سینما و تلویزیون و تئاتر خیلی پیشنهاد کار دارم؛ اما این روزها که پیشنهادی به من می‌شود، گاندو را ملاک می‌گذارم و اگر یک خط از گاندو بالاتر باشد، نقش را قبول می‌کنم. خواهش من از مدیران این است که هوای بازیگران تلویزیون را داشته باشند. ما فرزندان تلویزیون هستیم.

حسن میرباقری بازیگر نقش رحمانی در این سریال هم عنوان کرد: سریال «گاند و۲» تجربه درخشانی برای من بود. فرصت همسفر شدن با عوامل گاندو و گروه دوست داشتنی برایم دلچسب بود. دغدغه من نوشتن و ساختن فیلم است. همیشه نقش مثبت بازی کرده‌ام اما این بار در نقش منفی ظاهر شدم.

سوگل طهماسبی بازیگر نقش عطیه نیز با گله مندی از اینکه سریال گاندو در جشنواره سال گذشته سیما شرکت داده نشد درخواست کرد که رسانه ملی از هنرمندان و بازیگرانی که به حرفه و اشتغالشان در تلویزیون متعهدند حمایت کند.

در پایان این مراسم از عوامل این سریال قدردانی شد.

پس از این مراسم نیزتعدادی از بازیگران و سازندگان سریال «گاند و۲» با حضور در امور مخاطبان اداره کل روابط عمومی رسانه ملی به تماس مخاطبان با سامانه «۱۶۲» پاسخ گفتند.

کد خبر 5297737 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: سریال گاندو عبدالعلی علی عسکری علی فروغی فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان شبکه پنج سیما جشنواره فیلم ونیز برنامه تلویزیونی تئاتر ایران فیلم سینمایی سریال ایرانی شبکه دو سیما محمد مهدی اسماعیلی موسیقی ایرانی ویروس کرونا شبکه مستند سیما نماهنگ رئیس رسانه ملی پخش این سریال سریال گاندو بازیگر نقش علی عسکری سریال گفت سریال ها گاندو ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال ۸۷ به زودی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، رئیس سیمافیلم عنوان کرده بود که مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» قرار است از طریق یکی از پلتفرم‌ها پخش شود، اما مخاطبان در این خصوص هیچ خبری دریافت نکردند تا اینکه کارگردان سریال خودش چندروز پیش، دست به کار شد و خبر داد که این مجموعه بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی بالاخره بختش باز می‌شود و روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید: احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، اما بحث تنها بر سر پخش یا عدم پخش سریال ۸۷ متر نیست. قضیه اینجاست که سانسور و حتی توقیف مجموعه‌های تلویزیونی از گذشته تاکنون ادامه داشته و در دوره مدیریت جدید براساس قول‌ها و شنیده‌ها نوع دیگری از مواجهه با سازندگان، هنرمندان و سلبریتی‌ها در دستورکار قرار گرفته بود که فاصله و شکاف پیش‌تر موجود میان برنامه‌سازان و مدیران رسانه ملی را عمیق‌تر جلوه می‌دهد.

پیمان جبلی از ابتدای حضورش در سازمان به‌عنوان رئیس این رسانه ملی همواره بر استفاده از تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای جلب نظر مخاطب تاکید کرده بود. سابقه این رویکرد را می‌توان در اظهارنظرهایش مورد بررسی و مداقه قرار داد و در این زمینه به راستی‌آزمایی قول و فاصله آن تا عمل دست زد.

از شروع دوره جدید مدیریت وی و همین‌طور دیگر مسئولان تلویزیون درمی‌یابیم که این تمام ماجرا نیست و مدیران سازمان بارها با نگاهی نه‌چندان مثبت به مقوله حضور سلبریتی‌ها واکنش نشان داده‌اند. وقتی نسیم تغییر ساختمان شیشه‌ای صداوسیما در جام جم را دربرگرفت، این گمان می‌رفت که براساس تصمیمات جدید دیگر نگاه مثبتی درخصوص سلبریتی‌ها و مدل حضورشان در سازمان وجود نداشته باشد.

وحید جلیلی، قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی از ابتدای حضورش در این جایگاه نگاه ویژه‌ای به حضور افراد معروف در رسانه ملی نداشت و بی‌واهمه نگاه منفی خود در این رابطه را به سمع و نظر مخاطبان صداوسیما می‌رساند.

او بیان کرده بود: «طوری حرف می‌زنند که یک جریان رسانه‌ای متنوع، رنگارنگ، پررونق و پرمخاطب داشتیم و یکباره افول کرد! دلیل اینکه تحول لازم و ضروری شد این بود که شما گفتید به ما اجازه دهید از آرمان‌ها کوتاه بیاییم و خط سبزی اداره نکنیم، تا می‌توانیم به سلبریتی‌ها میدان بدهیم که اینها برای ما مخاطب بیاورند تا نظام قوی شود. بعد از ۲۰ سال چه شد؟ هم مخاطب به‌شدت ریزش و افت کرد، هم سر بزنگاه‌ها کسانی که برکشیدید، از جبهه دشمن سر برآوردند.»

حتی دیگر مدیران صداوسیما نیز کم‌وبیش چنین دیدگاهی داشتند و مدام درخصوص حذف هرگونه سلبریتی‌محوری، مجری‌محوری و تهیه‌کننده‌محوری که غیرمنطبق با سیاست‌های رسانه ملی بوده،تاکید می‌کردند و به‌جای آن حرف از مدیریت منطقی و همکاری اصولی رسانه و چهره‌ها و تلاش جدی برای جلوگیری از تکرار آسیب‌های گذشته می‌زدند و این مهم را در دستور کار خویش و مجموعه زیردست‌شان قرار می‌دادند.

آنها این‌طور به مردم القا می‌کردند که دوره بدون میدان دادن بی‌برنامه به سلبریتی‌ها گذشته است و روال سابق در همکاری با افراد به‌اصطلاح مشهور با تغییراتی جدی مواجه می‌شود. دیری نپایید که نگاه به‌ظاهر تغییرناپذیر مدیران سازمان در برخورد با مساله مهم مواجهه با سلبریتی‌ها رنگ باخت و ریزش مخاطب رسانه ملی آنها را به این فکر انداخت که با تمام توان از همه ظرفیت‌های موجود برای بازگشت چهره‌ها و هنرمندان مغضوب رسانه، به صداوسیما استفاده کنند تا آب رفته به جوی بازگردد و قاطبه مردم به تماشای دوباره برنامه‌های تلویزیون رضایت دهند.

در همین راستا علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما در نشست تبیینی رسانه و سلبریتی‌ها که در آذرماه سال ۱۴۰۲ در بیرجند برگزار شد عنوان کرد که از حضور سلبریتی‌های متعهد به انقلاب استقبال می‌کنیم و چهره‌های هنجارشکن فتنه ۱۴۰۱ به شرط پشیمانی می‌توانند به رسانه ملی بازگردند. قاطبه هنرمندان و چهره‌های محبوب مردمی علاقه‌مند نظام و انقلاب هستند و حاضرند با رسانه ملی کار کنند و ما هم از حضور این چهره‌ها در برنامه‌های مختلف صدا و سیما استقبال می‌کنیم.

ممکن است با برخی سلبریتی‌ها اختلاف سلیقه داشته باشیم، اما دشمن ما نیستند و آغوش صداوسیما برای تمام هنرمندانی که می‌خواهند برای مردم و نظام کار کنند باز است و ممنوعیتی وجود ندارد. حتی ریاست سازمان هم پس از فعل و انفعالات صورت گرفته و با لحاظ کردن نگاه منفی مخاطبان به فقدان حضور چهره‌های معروف و حتی محبوب در رسانه ملی در حاشیه اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند در آذرماه ۱۴۰۲ به‌شکل تلویحی حرف‌های گذشته خود و مدیرانش را پس گرفت و در رابطه با بازگشت مجدد سلبریتی‌ها به جام جم افزود: «اگر در چند جمله بخواهم بگویم، چهره‌ها باید در خدمت مردم، کشور، ارزش‌ها، اعتقادات و فرهنگ اصیل ایرانی باشند. ما دست همه چهره‌هایی را که در این زمینه حاضر هستند با رسانه ملی همکاری کنند به گرمی می‌فشاریم. درهای صداوسیما همیشه به روی آنها باز است و امیدواریم چهره‌ها هم در را به روی خود نبندند و از ظرفیت رسانه ملی به‌خوبی استفاده کنند.»

اکنون که مدیران سازمان صداوسیما عزم خود را برای به دست آوردن دل مخاطبان جزم کرده‌اند یا این‌طور وانمود می‌کنند، بد نیست به چند مورد از تغییر مواضع آنها در برخورد با سلبریتی‌ها و هنرمندان شناخته‌شده نگاهی بیندازیم و به‌طور مصداقی با روند دگرگونی‌ها و قبول واقعیت‌های برنامه‌سازی توسط مسئولان مرتبط همراه شویم.

عیاری و دردسری به اسم گربه

کیانوش عیاری در بخشی از برنامه استودیو هشت شبکه رادیویی نمایش اعلام کرد که سریال تلویزیونی ۸۷ متر از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت؛ ولی سابقه اخبار مربوط به پخش یا عدم پخش این سریال را باید در گذشته جست‌وجو کرد. این سریال سال ۱۳۹۵ استارت خورد و پس از وقفه‌های مختلف و گاه و بی‌گاه در راه تولید، کار تصویربرداری مجموعه در زمستان سال ۱۳۹۹ پایان یافت و برای پخش از صداوسیما در اختیار این سازمان قرار گرفت. درحالی‌که مخاطبان با خاطره خوشی که از تماشای مجموعه «روزگارقریب» نصیب‌شان شده بود انتظار پخش ۸۷ متر را می‌کشیدند به یکباره خبر رسید که این سریال نه‌تنها در مرداد سال ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه یک نخواهد رفت، بلکه احتمال واگذار شدن این سریال به پلتفرم‌ها نیز وجود دارد.

اما این تمام ماجرا نبود و عیاری یکی از دلایل عدم پخش اثرش از سوی تلویزیون را حضور گربه‌ها در صحنه‌های داخلی و خارجی سریال عنوان کرد که این مساله با واکنش صداوسیما مواجه شد. پس از این اظهارات بود که شبکه یک سیما در جواب به کارگردان ۸۷ متر عنوان کرد: «برخلاف ادعای آقای عیاری، سابقه پخش سریال‌های مختلف از تلویزیون حاکی از آن است که نشان دادن برخی حیوانات مانند گربه و پرندگان در آثار نمایشی محل اشکال و حذف نیست، بلکه نمایش تصاویر مکرر، غیرضروری و نابجا در صحنه‌هایی از سریال برای نشان دادن رفت‌وآمد حیوانات در محیط خانه از سوی بازبین تذکر داده شده و تصاویری مانند غذا دادن به گربه در سریال از سوی بازبین ایراد گرفته نشده وصرفا تصاویر مکرر، محل اشکال بوده است.»

حال این‌طور به‌نظر می‌رسد که گویا مشکل پخش سریال ۸۷ متر به دلیل آنچه مدیران تلویزیون نمایش تصاویر مکرر و غیرضروری گربه بیان می‌کردند، پایان یافته و این مجموعه پخش خواهد شد.

برپایی دوباره مهمونی ایرج طهماسب در خانه میزبان

ایرج طهماسب، برنامه‌ساز محبوب و پرخاطره تلویزیون از سال‌ها قبل «کلاه قرمزی» را برای این سازمان تولید می‌کرد و با بازخورد بسیار مثبتی هم از طرف مخاطب روبه‌رو شده بود اما ماه عسل طولانی طهماسب و صداوسیما در سال ۱۳۹۷ به پایان رسید و وی به تنهایی راه پر از سنگلاخ برنامه‌سازی برای طیف وسیع مخاطبانش از کودک تا بزرگسال را به مدد پلتفرم‌ها در پیش گرفت و برای چند سال صداوسیما را در این مسیر تنها گذاشت. اما مدیران جدید پس از کش‌وقوس‌های فراوان توانستند با طهماسب برای حضور دوباره در جام جم به توافق برسند و بهار روابط خودشان با این هنرمند پیشکسوت را برای بار دیگر آغاز کنند.

فرزاد حسنی و حضور مجدد در قاب تلویزیون

محسن برمهانی، معاون سیما در مصاحبه‌ای که در آذرماه سال ۱۴۰۲ درباره حضور دوباره برندها در تلویزیون ترتیب داد، اعلام کرد تمام برندهایی که در سازمان صداوسیما در این سال‌ها موفقیت کسب کردند، جزء سرمایه‌های صداوسیما هستند و سازمان هم از هیچ برندی صرف‌نظر نمی‌کند و در حال مذاکره با همه آنهاست. یکی از این برندها یا همان چهره‌ها فرزاد حسنی بود که معاونت سازمان با صراحت از حضور دوباره او در قاب تلویزیون خبر داد. حسنی در نوروز ۱۴۰۳ اجرای برنامه «ای نسیم سحری عید شد» را در شبکه نسیم به عهده گرفت و توانست نگاه مثبت منتقدان و مردم را نسبت به اجرای خود به‌خوبی جلب کند و دل مدیران تلویزیون را نیز به دست بیاورد.

نمونه‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و می‌توان این تغییر رویه در مدل برنامه‌سازی‌های صداوسیما را به‌صورت مشهود مشاهده کرد. رسانه، تنها امکانی برای انتقال پیام به دیگری نیست و به‌قدری فضای فراگیری را در اختیار دست‌اندرکارانش قرار می‌دهد که اگر نتوانند از آن به‌درستی استفاده کنند، تعامل میان خود و مخاطبان‌شان را از دست می‌دهند و وقتی کار از کار بگذرد هیچ نوش‌دارویی برای بازگشت مخاطب نمی‌تواند اعتماد از بین رفته را ترمیم کند و بافت‌های آسیب‌دیده را جوش بزند. به هر روی، اقدام مدیران سازمان در تغییر دیدگاه نسبت به استفاده از ظرفیت سلبریتی‌ها و افراد معروف را باید به فال نیک گرفت و آنها را به تداوم این رویکرد تشویق کرد تا رسانه ملی با آسودگی خاطر بیشتری به کار تولید برنامه برای مردم بپردازد و از حواشی دست‌وپاگیر خلاص شود.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

کد خبر: 1229973 برچسب‌ها سریال

دیگر خبرها

  • سریال ۸۷ به زودی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد
  • ۱۰ سریال جنگی دیدنی در مورد جنگ جهانی اول
  • بهترین سریال‌های کره‌ای در ژانر ماورائی؛ از «ورطه» تا «جهنم»
  • ۵ «آخرالزمان» کمتر دیده‌ شدۀ کره‌ای؛ از مِه زامبی‌ساز تا زامبی‌ها در چوسان!
  • رویان، مهیار عیار و چند سریال دیگر
  • ۱۰ سریال جنگی دیدنی در مورد جنگ جهانی اول؛ از Women at War تا Parade’s End
  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • وقتی «محرمانه لس‌آنجلس» بالاتر از «پدرخوانده» قرار می ‌گیرد
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»